CZ

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.

Adresa:
Líšeňská 33a
636 00 Brno
Česká republika
IČO:
44994575
Telefon:
+420-541641711
E-mail:
Umístění:
PAV A1 / 021
PAV A1 / 021A
VP D2 / 018
Veletrh:
Urbis
Kliknutím na zvýrazněný pavilon zobrazíte umístění stánku.

Profil

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i, poskytuje výzkumnou, vývojovou, expertní a servisní činnost v dopravních oborech pro státní i soukromý sektor.
Zabývá se obory, jako jsou bezpečnost silničního provozu, technologie výstavby, údržby, oprav a rekonstrukcí dopravní infrastruktury včetně geotechnických aspektů a diagnostiky dopravních staveb.
Dále řeší dopady dopravy a její infrastruktury na životní prostředí, dopravní psychologii, vzdělávání v dopravě, parkovací systémy a mnoho dalšího. Zaměřuje se také na smart mobilitu a nové technologie, jako jsou například autonomní systémy v dopravě.
V letošním roce CDV na svém stánku představí i:
- speciální dron ke kontrole mostních konstrukcí,
- monitorovací vozidlo sloužící k průzkumu parkování,
- nízkonákladové senzory k měření kvality ovzduší,
- jedinečnou emulzi FLAX na ochranu betonu.

Produkty vystavovatele

FLAX - Emulze lněného oleje

Máte kolem domu zámkovou dlažbu, příjezdovou cestu ke garáži nebo jiný betonový povrch (ploty, zídky, celé parkoviště)? Chcete zabránit vydrolování betonu zapříčiněnému běžným opotřebením a posypovou solí, kterou snadno přivezete třeba na kolech svého auta? Jednoduchou pomocí je ošetření plochy přípravkem FLAX, který výrazně prodlužuje životnost betonových povrchů, a tím tak šetří Vaše peníze. Navíc nezapáchá a impregnace je šetrná jak k životnímu prostředí, tak i k těm, kteří s emulzí pracují.

12 DOPRAVA A MOBILITA

Kontrola mostních konstrukcí

Kvalitní a dobře fungující mosty jsou nezbytné pro bezpečný provoz na pozemních komunikacích. S pomocí mostních prohlídek lze zachytit případné poruchy na počátku jejich vzniku, díky čemuž mohou být náklady na jejich odstranění daleko nižší než po měsících až letech nekontrolované degradace.<br /> <br /> V případě zjištění závažných poruch, může být rozhodnuto o provedení diagnostického průzkumu. Ten by měl také ostatně předcházet každé větší opravě či rekonstrukci mostu. Základním cílem diagnostického průzkumu je nalezení příčin vzniku poruch nebo degradace konstrukce a zjištění jejich vlivu na bezpečnost a dobu životnosti mostu.<br /> <br /> CDV při zkoumání stavu mostů využívá akreditované laboratoře, ve které provádí zkoušky betonu, kameniva, malt apod. Dále provádí nedestruktivní zkoušky a měření, která nevyžadují omezení provozu na mostě.

12 DOPRAVA A MOBILITA

Monitoring parkování

V Centru dopravního výzkumu disponujeme vozidlem se speciálním systémem kamer a softwarem, který:<br /> - čte a zaznamenává registrační značky zaparkovaných vozidel ve dne i v noci,<br /> - rozlišuje tři typy parkování – podélné, kolmé, šikmé,<br /> - zaznamenává GPS polohy snímaných vozidel včetně časové značky,<br /> - přiřazuje bližší informace lokality podle GPS polohy ke každé zaznamenané registrační značce,<br /> - vytváří kontinuální videozáznam z kamer umístěných na střeše vozidla.<br /> Výsledkem monitoringu může být například zjištění počtu elektrických a plug-in hybridních vozidel s registrační značkou obsahující písmena EL v konkrétní ulici. Obci tak usnadníme například rozhodovací proces o potřebě dobíjecích stanic a jejich umístění. Dalším příkladem využití vozidla jsou průzkumy obrátkovosti vozidel parkujících u poliklinik, nemocnic, škol a úřadů. Výstupem je pak informace o tom, kolik vozidel se na daných parkovacích místech vystřídá, jak dlouho tam stojí a jak jsou parkovací místa využita.

12 DOPRAVA A MOBILITA

Obory vystavovatele